Serveis de l'Associació Daruma

Suport, orientació i assessorament a famílies i/o cuidadors

Es realitzen entrevistes d’acollida i orientació de forma individualitzada a aquells familiars que ho sol·liciten.
S'ofereix un servei psicològic als socis que vulguin consultar amb un professional quan es veuen amb la necessitat de rebre un suport complementari.

Grups d’ajuda familiar (GAF)

S’ofereixen dos tipus de Grups d’Ajuda Familiar: els Grups de Pares i/o cuidadors i els Grups de Germans. Tots dos grups tenen com a objectius principals:

• Reduir el desgast emocional de la família i millorar la seva dinàmica i qualitat de vida.
  • Potenciar el rol terapèutic de la família i la seva funció cuidadora de forma saludable.
  • Donar suport emocional per a l’elaboració de l’impacte i l’acceptació del trastorn i els sentiments que genera (la culpa, l’estigma social, etc.), la importància de la cura del cuidador i de mesures que protegeixin les capacitats familiars (lleure, relacions de parella, relacions socials, feina, etc.

Conferències i cursos de formació per a familiars i/o cuidadors

Es proporciona informació d’aquells cursos que poden ser d’interès per als familiars, i que tenen com a objectius principals:

• Comprensió del trastorn mental, assessorament sobre el procés emocional que viuen els pacients i la família, l’acceptació de la cronicitat, la importància de considerar la implicació de la família en l’evolució del procés.
  • Adquisició d’habilitats i capacitats que promoguin maneres saludables de relacionar-se amb els pacients, promoure’n l’autonomia, gestionar els conflictes i les situacions que angoixen, la prevenció de recaigudes i el maneig de símptomes.

Participació en les activitats del dia mundial de la salut mental

A través de la Taula de Salut Mental i Addiccions de Granollers es participa en les actes que s'organitzen per a donar a conèixer la problemàtica del trastorn mental i lluitar contra l'estigma que la societat té en vers aquesta.

Sortides de convivència amb els associats i els seus fills

Dinar de Nadal i sortida de primavera de convivència amb els associats i els seus fills /es per tal de passar un dia junts, conèixer-nos i fer més lligam a nivell personal.

Projecte Parelles artístiques

Aquest projecte que es realitza arreu de Catalunya, consisteix en la creació i la posterior exposició d’unes obres realitzades per parelles artístiques formades per un artista amateur vinculat a recursos de salut mental i per un artista professional. L’exposició és la presentació pública de les obres i la culminació del treball realitzat, però es valora sobretot el procés creatiu que viu cadascuna de les parelles.
A Granollers el projecte es porta a terme amb la col·laboració de l'Espai d'Arts de Roca Umbert i l'associació en primera persona Activament, els clubs El Portalet i la Torrassa i el Servei de Rehabilitació Comunitari.

Col·laboració amb els agents de salut i institucions del territori

Daruma forma part de la Taula de Salut Mental i Addiccions de Granollers i de la Federació Salut Mental Catalunya. A través d'ambdues participa i col·labora en tots els aspectes que fan referència a la salut mental a nivell de Vallès Oriental i de Catalunya.
Col·labora també amb Activament, Associació El Far i Fundació Lar.

Uneix-te a nosaltres

Pel seu origen i naturalesa social, DARUMA compta des dels seus inicis amb la col·laboració de persones voluntàries que es comprometen de forma lliure i altruista amb l'entitat a desenvolupar diferents actuacions.

Si vols ser voluntari i creus que et pot interessar dedicar unes hores del teu temps a la nostra entitat, no dubtis en trucar-nos per venir a conèixer-nos!